Raport App Annie za pierwszy kwartał o stanie rynku aplikacji ujawnia właściwie to co już wiemy od dawna. Sklep Google Play miał dwukrotnie większą liczbę pobranych aplikacji niż App Store. Jednak to ten drugi dostarczył 90 % więcej pieniędzy. Taki stan rzeczy utrzymuje się już od dłuższego czasu, więc nie jest to zaskoczeniem.
W pierwszym kwartale tego roku przychody z aplikacji na iOS wzrosły aż o 230 % względem tego samego okresu w zeszłym roku. Google Play również zaliczył wzrost w porównaniu do I kwartału 2015 roku o 170 procent.
Najpopularniejszymi kategoriami w Google Play były narzędzia, komunikacja i fotografia. Najwięcej dochodu od stycznia do maja przyniosły kategorie: komunikacyjne, społeczne i rozrywka. Dla App Store najpopularniejszymi były: zdjęcia i wideo, rozrywka oraz społeczności. Najwięcej dochodów przyniosły aplikacje z kategorii: społeczności, muzyka i rozrywka.
Przychody pochodziły głównie z zakupów w aplikacji, ale część pochodziła także z opłat za aplikacje.
Źródło: AppAnnie