System zwany jako PPC, czyli Pay Per Click jest to specjalny rodzaj reklamy internetowej, w której najważniejsza rola polega na tym, że użytkownicy takich systemów reklamowych klikają w specjalnie spreparowane bannery czy też linki do stron reklamodawców, za co otrzymują odpowiednie pieniądze.
Ważne w tym jest jednak to, że płatność przekazywana jest za samo kliknięcie w konkretny banner czy też link,nie zaś za przeglądanie takiej strony, która jest promowana za pomocą systemu PPC. Oczywiście jednocześnie ważne jest to, ze firma która decyduje się na wykup tego rodzaju reklam internetowych musi zapłacić każdemu użytkownikowi systemów PPC za kliknięcie w baner czy link, a nie tylko konkretnym użytkownikom.
Dzięki temu użytkownicy takich programów mogą zarabiać pieniądze za klikanie, a reklamodawcy mają pewność co do odwiedzalności ich witryny, która liczy się oczywiście poprzez samo kliknięcie w banner albo link. Skuteczność tego rozwiązanie jest naprawdę stosunkowo wysoka, dlatego też cieszy się ono coraz to większym zainteresowaniem.
Korzyści:
Tak naprawdę to korzyści jakie mogą wynikać z faktu uczestniczenia w programach PPC są dość spore. Dlatego też zawsze polecamy naszym Klientom takie właśnie rozwiązanie, ponieważ korzyści mogą być naprawdę dość szerokie, poza tym koszta tego rodzaju reklamy są tak naprawdę dość niewielkie.
Ogólnie rzecz ujmując, to Klienci, którzy decydują się na zakup tego rodzaju reklam w naszej firmie zawsze mogą być zadowoleni z korzyści jakie dzięki temu rozwiązaniu odnoszą,ponieważ skuteczność tejże właśnie reklamy jest praktycznie niemalże stuprocentowa, chociażby jeżeli bierze się pod uwagę aspekt zwiększenia odwiedzalności i ogólnego zwiększenia ruchu na reklamowanej stronie internetowej.
Oczywiście Jeżeli chodzi o trafność samej reklamy, to jest ona trochę niższa aniżeli linki sponsorowane, ponieważ użytkownicy systemów PPC nie zawsze są zainteresowani konkretną tematyką, jednakże skuteczność takich systemów reklamowych jest naprawdę bardzo wysoka ponieważ trafia do dość szerokiej grupy odbiorców.