Podstawowe informacje na temat CRM

Podstawowe informacje na temat CRM

Co to jest CRM?

W branży sprzedażowej to nie sprzedawca odgrywa pierwszą rolę, ale klient od którego zależy nasze powodzenie oraz pozycja na rynku. Musimy bardzo się starać, aby pozyskać zaufanie szerokiego grona odbiorców, którzy przyniosą nam zyski nie tylko podczas jednorazowych zakupów, ale także będą korzystać z naszych usług cyklicznie. Głównym celem jest zatem stały klient, który wspólnie z nami działał będzie na korzyść firmy. Utrzymanie stałego kontaktu z odbiorcami jest podstawą, aby móc stworzyć stabilną oraz cieszącą się dobrą opinią markę. W tym celu wykorzystuje się szereg narzędzi. Jednym z nich jest CRM.

Co to jest CRM? CRM to skrót od angielskiego Customer Relationship Management. Tłumacząc to pojęcie na język polski, odnajdziemy odpowiedź na pytanie czym jest i do czego służy to narzędzie. CRM to „zarządzanie relacjami z klientem”. Już z samego rozwinięcia skrótu dowiadujemy się, iż narzędzie to może nam przynieść wiele korzyści. Aby jednak działania były skuteczne to trzeba zarówno korzystać z systemu oraz wyznawać filozofię, która jest skupiona na kliencie oraz w której w dużej mierze od klienta zależy przyszłość naszej firmy. CRM to nie tylko narzędzie, lecz również strategia biznesowa, kultura, proces oraz koncepcja w której potrzeby konsumentów zajmują najwyższą pozycję.

CRM od kuchni

Aby poznać bliżej CRM trzeba zajrzeć do jego „wnętrza” oraz dowiedzieć się, z czego jest zbudowany oraz jakich informacji może nam dostarczyć. CRM składa się z wielu obiektów. Większość z nich odpowiedzialna jest za opisywanie współpracy z klientem, natomiast inne są wsparciem wewnętrznym.

 Przykłady najważniejszych obiektów:

-Konta: baza, która gromadzi podstawowe informacje o naszych klientach np. nazwę firmy, adres, telefon, NIP, notatki.

-Potencjalni Klienci: zakładka w której gromadzimy wszystkich tych, których nie możemy zakwalifikować w tym momencie do naszych klientów, ale jest duża szansa, iż w niedługim czasie się nimi staną.

-Działania: tutaj zapisuje się wszystkie spotkania, telefony, majle i zadania czyli komunikację z klientem.

-Szanse sprzedaży: każda szansa to zapoczątkowany temat z klientem, który może dać nam początek współpracy oraz doprowadzić do sprzedaży. Wszystkie czynności zgromadzone w tej zakładce dają nam szansę na powodzenie oraz osiągnięcie celu, jakim jest dokonanie sprzedaży.

-Kontrakt: w tym miejscu znajdują się wszystkie umowy, które zostały zawarte z klientem. Jest to zatem historia współpracy z poszczególnymi konsumentami.

-Materiały sprzedażowe: gromadzimy tutaj wszystkie materiały, które towarzyszą procesowi sprzedaży np. ankiety, szablony, prezentacje.

-Konkurenci: w branży sprzedażowej nie powinniśmy ich lekceważyć. Trzeba nie tylko dbać o własną działalność, ale również kontrolować to, co dzieje się u naszej konkurencji. W tym obiekcie umieszczane są informacje o konkurentach, które mówią o tym z kim i gdzie oni współpracują.

W celu porządkowania oraz katalogowania informacji zostały stworzone wyżej wymienione obiekty. W ich ramach można tworzyć określone karty w których zapisuje się stosowne dane. Wiele zależy tutaj od samego sprzedawcy. To on modyfikuje i dzieli obiekty wedle uznania, po to aby system przynosił jak najwięcej korzyści. CRM jest zatem rodzajem danych, w których na poszczególnych „półkach” znajdują się teczki z informacjami o konkretnych klientach.

Oprogramowania CRM są potężnie rozwiniętym środowiskiem, które nie tylko pomoże nam zarządzać relacjami z klientami, ale także posiada wiele innych możliwości.

CRM pozwala nam między innymi na:

-zarządzanie kadrami i płacami,

-fakturowanie,

-prowadzenie ewidencji sprzętu,

-prowadzenie magazynu,

-prowadzenie księgowości,

-zarządzanie produkcją.

To wszystko stwarza nam możliwość zarządzania całą firmą tylko i wyłącznie za pomocą  jednego narzędzia. CSR to niesamowicie wygodna sprawa przydatna przy prowadzeniu firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *