Dokładnie pięć lat temu powstał cyfrowy sklep Google, który aktualnie jest nieodłączną częścią systemu Android. Google Play jest miejscem z dostępem do milionów gier mobilnych, aplikacji, filmów, programów telewizyjnych, muzyki i książek. W tym czasie ilość aktywnych użytkowników wzrosła do miliarda ze 190 krajów.
W Google Play pojawia się codziennie wiele nowych gier i aplikacji, które obecnie możemy liczyć w milionach, ale znajduje się tam też ponad 40 milionów piosenek, 5 mln książek oraz filmów. Z okazji 5. urodzin Google postanowiło opublikować listę 5. najpopularniejszych aplikacji, gier, piosenek, książek, albumów oraz filmów. Dotyczy to Stanów Zjednoczonych od momentu uruchomienia Google Play. Oczywiście dotyczy to liczby instalacji gier czy aplikacji, a nie obecnie znajdujących się na urządzeniach.
Bez zaskoczenia na pierwszym miejscu wśród gier znajduje się Candy Crush Saga, tuż za plasują się Subway Surfers, Temple Run 2, Despicable Me oraz Clash of Clans. Również bez zaskoczenia najczęściej pobieraną aplikacją na Androida jest Facebook oraz Facebook Messenger. Na kolejnych miejscach znajdują się Pandora Radio, Instagram oraz Snapchat.
Książką, która podbiła serca użytkowników Google Play jest Fifty Shades of Gray (50 twarzy Greya), na drugim miejscu znalazła się Trylogia Igrzyska śmierci, a trzecie miejsce to dzieło RR Martina, czyli “Gra o Tron”. Czwarte i piąte miejsca należą odpowiednio do The Fault in Out Stars (Gwiazd naszych wina) oraz Gone Gir (Zaginiona dziewczyna).
Wśród filmów należy wyróżnić następujące pozycje:
1. The Interview (Wywiad ze słońcem narodu)
2. Frozen (Kraina lodu)
3. Deadpool
4. Star Wars: The Force Awakens (Przebudzenie Mocy)
5. Guardians of the Galaxy (Strażnicy Galaktyki).
Najczęściej kupowanymi pojedynczymi utworami w Google Play są:
Ed Sheeran “Thinking Out Loud” Lorde – “Royals” Taylor Swift – “Blank Space” Mark Ronson feat. Bruno Mars – “Uptown Funk” Pharrell Williams – “Happy”. Myślę, że podobnie ma to się również w odniesieniu do pozostałych rynków i tylko niektóre pozycje mogą różnić się miejscami lub znajdują się poza pierwszą “piątką” na rzecz innych produktów.