Dobieranie reklam do internetowego systemu reklamowego.

Dobieranie reklam do internetowego systemu reklamowego.

Dobór reklamy realizowany jest przez specjalny program działający niezależnie od działania sytemu reklamowego. System dobierający reklamy został podzielony na trzy niezależne mechanizmy:
Mechanizm dobierania podstawowego uruchamiany w przypadku, gdy do danej podstrony nie zostały dobrane jeszcze żadne reklamy lub reklamy, które powinny się wyświetlać są nieaktywne. Mechanizm ten dobiera reklamę w bardzo podstawowy sposób, a mianowicie dopasowując słowa kluczowe znajdujące się w metatagu keywords na stronie do słów kluczowych podanych przez reklamodawców. W procesie tym może zostać dobrana, ograniczona ilość reklam, ograniczenie to zostało narzucone w celu zmniejszenia ilości błędów w dobieraniu reklam., że wielu webmasterów przez lata nabrało przyzwyczajenia, przez które w metatagu keywords .Spowodowane jest to faktem pojawiały się często frazy, które w ogóle nie występowały potem na stronach danego serwisu. Proces ten miał wspomóc pozycję danej strony w wyszukiwarkach internetowych i sprawić, że serwis będzie miał więcej użytkowników. Choć proceder ten został ukrócony przez większość wyszukiwarek internetowych to przyzwyczajenie pozostało. Dlatego też dobranie w ten sposób większej ilości reklam mogłoby sprawić, że duża cześć z nich nie wyświetli się użytkownikom naprawdę nimi zainteresowanymi. Można by było całkowicie wykluczyć wykorzystanie słów kluczowych umieszczonych w tymże meta tagu jednak dzięki ich wykorzystaniu dostajemy możliwość ekspresowego dobrania kilku podstawowych reklam do każdej podstrony. Dzięki czemu każda podstrona może natychmiastowo zacząć otrzymywać punkty za wyświetlanie reklam. W przeciwnym razie na stronie wyświetlałyby się tylko reklamy, za które wydawca nie otrzymuje odpowiedniej zapłaty, co mogłoby szybko spowodować odpływ użytkowników z systemu. Dlatego jak najszybsze dopasowanie reklam do podstron, które ich nie mają staje się priorytetem.
Mechanizm dobierania zaawansowanego uruchamiany jest dla każdej strony w systemie, ale priorytetyzuje te strony, które mają dopasowaną najmniejszą liczbę reklam. Obostrzenie to zostało nałożone, ponieważ system powinien zadbać przede wszystkim o to, aby każda strona posiadała jak największą liczbę reklam, z których wydawca mógłby czerpać korzyści. Samo dobieranie reklam jest bardziej zaawansowane, niż w przypadku wcześniej opisanego mechanizmu i wykorzystuje do działania pozostałe dane pobrane przez robota z stron internetowych. Program dobierający pobiera title, description oraz wyróżnione słowa czy zdania i na ich podstawie tworzy zestaw słów kluczowych o maksymalnej długości 4 słów. W ten sposób system stara się dopasować do każdej strony jak największą ilość reklam, co gwarantuje bezpieczeństwo w przypadku wygaśnięcia części z nich i daje wystarczająco dużo czasu, aby uzupełnić braki.
Ostatnim jednak równie istotnym sposobem dobierania reklam do podstron jest dopasowywanie słów kluczowych dodanych do reklamy do treści strony. Metoda ta stworzona została aby zminimalizować ryzyko że do reklamy nie zostanie dobrana żadna podstrona. W tym przypadku wykorzystujemy wszystkie treści znajdujące się na stronie bez priorytetyzacji żadnych z nich. Dodatkowo w metodzie brana jest pod uwagę liczba podstron dobrana do reklamy a nie tak jak w przypadku dwóch poprzednich ilość reklam dobranych do podstrony. Co sprawia że metoda ta jest przeciwstawna do pierwszej i gwarantuje jak najszybsze dobranie podstron do reklamy co umożliwia prawie natychmiastowe rozpoczęcie ich wyświetlania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.