Wiadomą sprawą jest, że tablety nie są tak często wymieniane jak ma się to w przypadku smartfonów. Doskonale pokazuje to linia iPad od Apple, która jest odświeżana nieregularnie jak iPhone’y. Sukcesywnie Apple jednak wprowadza na rynek bez większego szumu kolejne iPady Pro, które pojawiają się już od 2 lat. Ostatni non-Pro tablet pojawił się ostatni raz w 2014 roku i był to iPad Air 2. Teraz Apple jednak postanowiło odświeżyć nieco również zwykłe iPady i zgodnie z oczekiwaniami pojawia się nowe 9.7-calowe urządzenie.
Wcześniej mówiło się o iPadach Pro, które pojawią się w tym miesiącu, ale dziś wiemy, że tak się nie stanie. Jednym z nich miał być 10.5-calowy iPad Pro z cienkimi ramkami wokół wyświetlacza. Teraz wiemy, że Apple wprowadza nowego 9.7-calowego iPada oraz nowe pojemności dla linii iPad mini.
Nowy iPad jest cięższy oraz grubszy od iPada Air 2, ale za to posiada oczywiście lepsze parametry. Przede wszystkim za jego działanie odpowiada chipset A9, który jest wydajniejszy oraz bardziej energooszczędny. Posiada on również zupełnie nowy przycisk Home z TouchID oraz jest tańszy od swojego “poprzednika. Ceny zaczynają się od 1799 zł za wariant 32 GB. Jego 9.7-calowy wyświetlacz Retina jest jaśniejszy, ale ma taką samą rozdzielczość – 2048 x 1536 pikseli.
9.7-calowy iPad z Wi-Fi i pojemnością kosztuje 1799 zł, za dodatkową łączność komórkową będzie trzeba zapłacić 2499 złotych. Występuje on również z pojemnością 128 GB i jego cena początkowa to 2299 zł, a za łączność komórkową trzeba zapłacić 2999 złotych. Będzie on dostępny w trzech kolorach – złotym, srebrnym oraz szarym od 24 marca.