WooCommerce vs Shopify — porównanie platform e-commerce

WooCommerce vs Shopify — porównanie platform e-commerce

Jeśli prowadzisz swój własny biznes, odpowiednia platforma e-commerce jest absolutną podstawą. Wielu biznesmenów zastanawia się, który system do sprzedaży wybrać, aby sklep był intuicyjny, możliwie niedrogi, a jednocześnie atrakcyjny wizualnie. Poniżej przedstawiamy, jakie są zalety, a jakie wady platform Shopify i WooCommerce.

Czym jest Shopify?

Każdy właściciel biznesu potrzebuje swojego własnego sklepu. Istnieją zasadniczo cztery rodzaje platform e-commerce: OpenSource, SaaS, platformy płatne działające na zasadzie licencji, czy osobne, spersonalizowane platformy dedykowane. Shopify to platforma Saas, natomiast WooCommerce Open Source. Shopify to sklep, który niejako wypożycza klientowi przestrzeń w swojej domenie, aby mógł on stworzyć własne miejsce. Działa w modelu abonamentowym i dzięki temu wraz z comiesięczną wpłatą, klient ma dostęp do różnego rodzaju funkcji. Shopify poznasz lepiej z pomocą agencji WeCanFly, która pomoże Ci dobrać odpowiedni plan. Zależnie od wybranego pakietu, sklep na Shopify będzie miał różne funkcje, natomiast w każdym planie możliwe jest obracanie na platformie nieograniczoną liczbą produktów.

Shopify na przede wszystkim tę zaletę, że nie musisz martwić się o takie rzeczy jak hosting, czy domena, dodatkowo wsparcie techniczne oferuje sam sklep na każdym etapie tworzenia własnego miejsca w sieci.

Jakie są zalety i wady WooCommerce?

Innego rodzaju platformą jest WooCommerce, która jest de facto wtyczką, jaką możemy dołączyć do WordPressa. Obydwa programy są darmowe, więc zarówno posiadanie strony na WordPressie, jak i wtyczki WooCommerce, nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami. Z tego też powodu wiele osób wybiera tę opcję. Na WooCommerce możemy dodawać produkty w nieograniczonej ilości, istnieje także rozległa baza różnego rodzaju darmowych dodatków i szablonów. Jednak za bardziej skomplikowane funkcje będziemy musieli już dopłacić.

Minusem WooCommerce jest to, że nie oferuje on ani darmowego hostingu ani domeny. Dodatkowo, jeśli jesteśmy początkujący i nie mamy zbyt dużych zdolności w kwestiach informatycznych, sami musimy zorganizować sobie wsparcie techniczne.

WooCommerce czy Shopify – co lepsze?

Zarówno Shopify, jak i WooCommerce posiadają liczne grono zwolenników. Obydwa sklepy są odpowiednie dla początkujących biznesów, choć sam sklep Shopify przy wybraniu odpowiedniego planu jest polecany także dla właścicieli większych internetowych sklepów. Jeśli znasz się na Internecie i nie planujesz powiększać swojego sklepu, WooCommerce może być dla Ciebie odpowiedni, jednak warto także rozważyć współpracę ze sklepem Shopify. Po pierwsze, darmowy okres próbny pozwala sprawdzić, czy dobrze odnajdziemy się w funkcjach oferowanych przez platformę, po drugie na każdym etapie tworzenia i rozwijania swojego sklepu, mamy dostęp do darmowego wsparcia technicznego. To, plus duża intuicyjność sklepu, przemawia stanowczo na jego korzyść.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.