Pozycjonowanie dla początkujących. Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie dla początkujących. Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

Choć terminy SEO czy pozycjonowanie stron mogą wydawać się dla niektórych tajemnicze i niezrozumiałe, to w rzeczywistości są to działania, które może wykorzystać w pewnym stopniu każdy, kto chce, by jego strona była lepiej widoczna w internecie. Oczywiście chcąc uzyskać jak najlepsze wyniki, warto powierzyć opiekę nad swoją stroną profesjonalnej agencji SEO, jednak to wymaga nakładów finansowych, a niektóre poprawki da się zrobić samodzielnie i zupełnie za darmo. Od czego zatem zacząć pozycjonowanie swojej strony?

Czym jest pozycjonowanie stron?

Na samym początku warto wytłumaczyć pewne podstawowe pojęcia, w tym to, czym właściwie jest pozycjonowanie strony i czy SEO to dokładnie to samo? Otóż pozycjonowanie strony to działania o szerszym zakresie niż samo SEO, gdyż obejmuje także link building, czy analitykę internetową. Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie strony to szereg działań mających na celu poprawę widoczności witryny w wyszukiwarce internetowej. Takim kompleksowym podejściem do stron internetowych, czy sklepów zajmują się przede wszystkim agencje SEO/SEM, w tym Bizzit.eu.

Pozycjonowanie strony pozwala na zwiększenie ruchu organicznego na danej witrynie, czyli najprościej rzecz ujmując, wpływa na zwiększenie ilości wejść użytkowników internetu na pozycjonowaną stronę, co przekłada się np. na zwiększenie obrotów w przypadku sklepów online. Cały proces pozycjonowania jest dość złożony i składa się z kilku elementów. Część z nich można bez przeszkód wykorzystać i samodzielnie wprowadzić pewne poprawki.

Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

Jedno z podstawowych działań, jakie można wdrożyć w celu zwiększenia ruchu na swojej stronie, to wykorzystanie fraz kluczowych. Czym są owe frazy? Otóż są to słowa, przy pomocy których użytkownicy znajdują interesujące ich produkty, usługi, czy informacje. Frazy kluczowe, określane również jako keywordy, mogą składać się z jednego lub większej ilości słów. W ich wytypowaniu bardzo pomocne są narzędzia, takie jak np. Senuto czy Ahrefs, jednak pomocna może być nawet sama wyszukiwarka Google oraz darmowe narzędzia, w tym Planer Słów Kluczowych, Ubersuggest, czy Answer The Public. Ich wybór musi być bardzo dobrze przemyślany i odpowiednio dopasowany do tego, co znajduje się na naszej stronie internetowej.

Pozycjonowanie strony – kiedy pomoc agencji jest niezbędna?

Kiedy już nasycimy treści znajdujące się na naszej stronie frazami kluczowymi, będziemy chcieli zapewne wykonać kolejne kroki, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoją widoczność w sieci. Aby jednak móc obrać właściwy kierunek, konieczne jest wykonanie audytu SEO, który jest kluczowy dla całego procesu pozycjonowania. Taki audyt jest w stanie przeprowadzić jedynie osoba posiadająca odpowiednią wiedzę oraz umiejętności. Ważny jest również dostęp do odpowiednich narzędzi, a tym dysponują zazwyczaj agencje SEO. Samodzielnie jesteśmy w stanie sprawdzić jedynie podstawowe elementy odpowiedzialne za pozycjonowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.