Persona marketingowa w prowadzeniu Instagrama firmowego

Persona marketingowa w prowadzeniu Instagrama firmowego

Prowadzenie Instagrama firmowego to must have dla wielu współczesnych marek, prym wiedzie branża beauty, modowa, jubilerska i rękodzielnicza, ale z możliwości tego medium społecznościowego może korzystać każdy, kto znajdzie swoją grupę odbiorczą wśród użytkowników. Aby to zrobić, należy stworzyć personę marketingową – sprawdź, jak podkręcić marketing Twojej firmy.

Prowadzenie Instagrama w oparciu o personę marketingową

Persona marketingowa, nazywana również klientem idealnym lub buyer personą to wizualizacja i uosobienie Twoich przyszłych klientów. Warto podkreślić, że niektóre marki mogą potrzebować kilku profili buyer persony, ponieważ kierują usługi do różnych grup – na przykład mają linię dla nastolatek i kobiet w dojrzałym wieku. Stworzenie wyobrażenia o potencjalnym odbiorcy pozwala nadać kształt wszystkim działaniom marketingowym, związanym z prowadzeniem instagrama firmowego.

Im więcej szczegółów określisz, tym bardziej celny będzie język komunikacji, strategia sprzedażowa czy identyfikacja wizualna marki, czyli wszystkie elementy tworzące fundamenty prowadzenia Instagrama. Podstawowe informacje, jakie warto określić, to:

  • wiek i płeć klientów,
  • miejsce zamieszkania,
  • potrzeby jawne oraz ukryte,
  • obawy i problemy dnia codziennego.

Gdzie szukać powyższych informacji? Istnieje kilka sposobów, przede wszystkim należy skorzystać ze statystyk prowadzenia instagrama, dostępnych na koncie biznesowym. Kolejnym krokiem może być analiza danych dotyczących odwiedzin na stronie internetowej. Na przykład słowa kluczowe, jakie wpisywali klienci w wyszukiwarkę, aby dostać się na stronę, to cenna informacja na temat ich potrzeb.

Warto również zebrać informacje od działu obsługi klienta czy pracowników, którzy obsługują skrzynkę na instagramie i innych profilach marki – takie żywe dane, pozwolą na bardziej precyzyjne określenie cech persony marketingowej.

Prowadzenie Instagrama a współprace reklamowe

Stworzenie persony marketingowej pomoże również określić, w jakie współprace reklamowe z influencerami warto wchodzić. Znając cechy klienta idealnego, należy poszukać osoby, która skupia wokół siebie odbiorców wpisujących się w ustalony wzorzec.

Oprócz zbieżnych cech, warto również przyjrzeć się sposobie komunikacji z influencerem. Dobrym sygnałem są żywe dyskusje pod postami, liczne reakcje i udostępnienia. Wówczas widzimy, że odbiorcy celebryty są zaangażowani i będą bardziej skłonni do skorzystania z jego poleceń produktów bądź usług.

Persona marketingowa i wiele więcej – poznaj ofertę agencji social media

Chcesz rozpędzić sprzedaż swoich produktów bądź usług, ale brakuje Ci pomysłów i kierunku działań? Zgłoś się do doświadczonej agencji social media – Frank & Greg z Wrocławia.

Specjaliści zaopiekują się każdym obszarem marketingu Twojej firmy. Możesz liczyć na spójną identyfikację wizualną, czytelną i skuteczną strategię, a także nieustanne monitorowanie wyników i raporty. Wypełnij krótki brief już dziś i sprzedawaj więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *