Budowanie silnej i rozpoznawalnej marki nie odbywa się z dnia na dzień. Nawiązywanie i umacnianie pozytywnych relacji z klientami i partnerami wymaga dużego nakładu pracy – a większość tej pracy jest wykonywana przez marketing. Jeśli nie masz silnego zespołu wewnętrznego, który pomoże Ci opowiedzieć przekonującą historię marki, prawdopodobnie będziesz potrzebować wsparcia w tworzeniu i realizacji strategii marketingowej.
Szukanie odpowiedniego partnera, który Ci pomoże, może być trudne, a nazwy często wprowadzają w błąd. Przecież istnieją różne rodzaje agencji, więc skąd masz wiedzieć, czy powinieneś zatrudnić agencję kreatywną, agencję marketingową, czy agencję reklamową? Dlatego w tym artykule opiszę jak działa i w czym może Ci pomóc agencja kreatywna, a Ty podejmij decyzję, czy i kiedy podejmiesz korzystną dla siebie współpracę.
Czym jest agencja kreatywna?
Agencja kreatywna – termin oznaczający firmę, która oferuje różnorodne usługi, które większość ludzi umieszcza w zakładce “marketing i reklama”. W rzeczywistości, agencja kreatywna zajmuje się wszystkim, co ma związek z określeniem i realizacją strategii i działań rozwijających Twój biznes. Tak, dobrze to rozumiesz – na dobrą sprawę, wszystko, co ma jakikolwiek związek z działalnością współczesnej firmy na rynku (poza samą produkcją i kwestiami technologii) znajduje się w sferze działań, które podejmuje skuteczna agencja kreatywna.
Czym różni się agencja kreatywna od innych agencji?
To częste pytanie. Podczas gdy niektóre agencje mogą świadczyć usługi, które pokrywają się z zakresem działania agencji kreatywnych, wiele z nich koncentruje się na jednej konkretnej usłudze lub kategorii.
W dużym skrócie i sporym uproszczeniu:
Agencja projektowa: Oferuje usługi projektowe dla różnych mediów wizualnych, w tym drukowanych i cyfrowych.
Agencja marketingu cyfrowego (internetowego): koncentruje się na strategii marketingu cyfrowego, w szczególności SEO i generowaniu leadów.
Agencja reklamowa: Koncentruje się w szczególności na reklamie (cyfrowa, telewizyjna, radiowa, drukowana itp.).
Agencja PR: Oferuje usługi promowania i dystrybucji treści w celu maksymalizacji świadomości marki.
Agencja SEO: Koncentruje się na różnych strategiach i taktykach marketingowych na stronie i w wyszukiwarkach, aby zwiększyć ruch i generować leady.
Agencja mediów społecznościowych: Specjalizuje się w strategiach społecznościowych i często zarządza kontami firmowymi w mediach społecznościowych.
Agencja kreatywna zazwyczaj łączy w swoim działaniu zakres działania kilku wyżej wymienionych agencji. Dlatego to właśnie od niej najlepiej rozpocząć poważne planowanie działań w swoim biznesie.
Jak agencja kreatywna może pomóc Twojej marce?
Agencja kreatywna oferuje wiele usług, które mogą być przydatne Twojej firmie i marce. Oto tylko kilka najważniejszych korzyści, które odniesiesz, po podjęciu współpracy:
- Świeża perspektywa: łatwo stracić z oczu większy obraz, gdy codziennie zanurzasz się we własnej marce, przez cały dzień. Agencja kreatywna może zapewnić bardzo potrzebną perspektywę, aby ukierunkować lub ulepszyć strategię, a także świeże pomysły, które pomogą Ci osiągnąć cele.
- Fachowa realizacja: Agencja kreatywna to zespół utalentowanych specjalistów, którzy potrafią zarówno tworzyć, jak i realizować Twoje strategie marketingowe. Od programistów, projektantów, copywriterów po ekspertów od wizualizacji danych, mają wiedzę i umiejętności potrzebne do tworzenia treści.
- Zaawansowana wiedza branżowa: Jasne, znasz swoją markę od podszewki, ale jak dobrze znasz swoją branżę? Twoi konkurenci? Trendy na rynku? Agencje kreatywne współpracują z wieloma klientami z różnych branż. Dzięki temu mają precyzyjny wgląd w to, co działa, a co nie, i jakie zaskakujące rzeczy mogą szybko poprawić Twoje wyniki.