Funkcjonalności integracyjne przy prowadzeniu sklepu internetowego

Funkcjonalności integracyjne przy prowadzeniu sklepu internetowego

W XXI wieku większość naszego życia społecznego, we wszelkich jego przejawach (kulturalnym, gospodarczym, branżowym) przeniosło się do sieci internetowej. Nie inaczej jest w przypadku handlu.

Formuła e-commerce zagościła na dobre na domowych i nie tylko komputerach, wymiernie ułatwiając robienie zakupów. Nic zatem dziwnego, że jak grzyby po deszczu pojawiają się nowe sklepy online. Prawda jest też taka, że przy zakładaniu sklepu internetowego należy podjąć wiele kluczowych decyzji.

Z której platformy e-commerce powinniśmy skorzystać, z jakich funkcji i aplikacji. Jednak jedną z często pomijanych (niesłusznie!) decyzji jest wybór sposobu integracji danych. W poniższym tekście wyjaśniamy dlaczego takie integracje są istotne, a nawet niezbędne do prowadzenia sklepu online. Wskazujemy także na pewne rozwiązania.

Zalety integracji w sklepach online 

Zacznijmy od tego, że tego rodzaju integracje mogą bez problemu łączyć Twój sklep z innymi aplikacjami, ułatwiając zarządzanie zapasami, sprzedażą i klientami. Wiadomo przecież, że jako sprzedawca internetowy zawsze szukasz sposobów na poprawę wydajności i skuteczności swojego sklepu.

Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest właśnie zintegrowanie sklepu z najlepszymi bazami danych e-commerce, które mogą zautomatyzować wiele żmudnych i czasochłonnych zadań związanych z zarządzaniem sklepem internetowym. Może to zapewnić Twojej firmie wiele korzyści, w tym ograniczyć wydatki i wpłynąć wymiernie na wyniki sprzedażowe oraz zyski finansowe.

Jak to działa w praktyce? 

Przykłady z życia wzięte? Załóżmy, że prowadzisz sprzedaż artykułów sprowadzanych z odległych hurtowni zewnętrznych. Jeżeli wprowadzimy do działania integracje i połączymy się bezpośrednio z dostawcami, a także ich składami magazynowymi, będziemy mogli liczyć na to, że towar zawsze do nas przyjdzie na czas i nie będzie opóźnień w dostawach do klientów.

Łańcuch dostaw zostanie zachowany. A jeżeli już zamówienie jest realizowane, to jego finalizacja będzie o wiele łatwiejsza i sprawniej przeprowadzona, jeżeli Twój sklep internetowy zostanie zintegrowany dodatkowo z systemami autoryzacji płatności oraz firmami kurierskimi.

Sellintegro – portal, który warto znać

Niezbędne do prowadzenia sklepu internetowego integracje można znaleźć na stronie https://sellintegro.pl/. Na początek każdy będzie szukał stosownych pakietów wdrożeniowych. SellIntegro proponuje trzy takie podstawowe pakiety, dzięki którym można poznać obsługę systemów ERP, pozwalających na efektywne planowanie zarządzania całością zasobów firmy. W ramach pakietu proponowane są też podstawowe wtyczki integracji, w tym: przesyłanie kartotek produktów, aktualizacja cen i stanów magazynowych oraz konfigurowanie i przesyłanie zamówień.

Generalnie na wspomnianej stronie można znaleźć blisko 400 gotowych do pracy integracji. Cennik można ustalić zgodnie z indywidualnymi preferencjami – dostępne są wygodne plany wsparcia i elastyczne okresy rozliczeniowe.

Kiedy decydować się na integracje? 

Generalnie warto o nich pomyśleć już na starcie sklepu internetowego, jednak wdrożenie niektórych w życie może nieco poczekać. Na początku, przy rozkręcani interesu, lepiej skupić się na systemach najważniejszych – wskazanych wyżej w pakietach wdrożeniowych.

Mowa tutaj przede wszystkim o systemach, które pozwalają na zastąpienie procesów wykonywanych ręcznie w Twojej firmie modelami automatyzacji. Wówczas można się bardziej skupić na promocji i samej sprzedaży.

Dopiero z czasem, gdy zyski na to pozwalają, zainwestować w integracje pozwalające na przetwarzanie wszystkich pozostałych procesów i monitorowanie oraz przechowywanie przesyłanych danych w chmurze.

Integracja kluczem do sukcesu

Wybrane integracje można uruchomić o każdej porze dnia i nocy. Dzięki temu zyskuje się stały podgląd i kontrolę nad procesami zamówień i sprzedaży w Twojej firmie. Ułatwia to elastyczna synchronizacja i skalowanie zamówień, w zależności od aktualnego zapotrzebowania.

Co może najważniejsze, można uniknąć nagłych problemów, a jak wiadomo sytuacja na rynkach sprzedażowych zmienia się teraz jak w kalejdoskopie. Integracja sklepu internetowego jest kluczem do sukcesu i odpowiedzią na trudne czasy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.